Kesä

Kesä

Laiskamato

Huomaan tulleeni laiskaksi. Aamulla saatan suunnitella, mitä kaikkea teen illalla töistä kotiuduttuani. Leipomista olen suunnitellut jo monena päivänä. Kun sitten olen päässyt kotia, en jaksakaan enää mitään. Hyvä, kun ruoan saan perheelle laitetuksi. Toisaalta ajattelen mielelläni kerääväni nyt voimia, että jaksan sitten kaikki ne pihatyöt, mitä olen suunnitellut:)

Tänään sain kuitenkin kevään ensimmäiset kylvöt tehtyä: rairuoho on laitettu itämään! Etten ihan yltiöahkeraksi heittäytyisi äkisti, ohransiemenet jäivät vielä pussiinsa. Eihän sitä nyt kaikkea kerralla.

Oikeasti pitäisi suunnitella vähän pääsiäistäkin. Sen verran kurkistin yläkaappiin, että koristepussi on tallella. Samoin katselin valmiiksi leivontaohjeita ja toin kaupasta jauhoja ja muuta tykötarvetta. Niin että hyvällä alulla tässä vissiin ollaan.

Lisäisiköhän tällainen hehkuvan punainen idänunikko enrgioita?


7 kommenttia:

  1. Uljaan värinen unikko. Itse olen ostanut oranssisia puseroita pitkin alkuvuotta. Energiaa!!!

    VastaaPoista
  2. Mun koristepussi taas on edelleen teillä tietymättömillä ;-(
    Eikä aina tarvi jaksaa, muuten.

    VastaaPoista
  3. Nettimartta, väreissä on voimaa - ja minä käytän yleensä hyvin tummia vaatteita talviaikaan, asiallehan pitäisi tehdä jotakin:) Marjaana, olen pikkuhiljaa opetellut ottamaan vähän rennommin.

    VastaaPoista
  4. Kyllä sitä välillä pittää lonkkaa vettee.. niinkuin meilläpäin sanotaan, sitten taas jaksaa pakertaa arkisten asioiden kimpussa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ei sitä näillä vuosikymmenillä enää jaksa niinkuin nuorena:)

      Poista
  5. Rennolle olemisellekin pitäisi "budjetoida" aikaa. Muuten ei jaksa. Kummasti hommat tulee tehtyä, kun lakkaa murehtimasta. Ja se mitä ei jaksa, ei kovin tärkeää ollutkaan.

    VastaaPoista
  6. Ja välillä täytyy osata olla itsekäskin, että jaksaa:)

    VastaaPoista