Kevät

Kevät

Kellahtaako?

Sunnuntaina, 1.7.2012

Kova tuuli on pöllytellyt viime päivinä koleahkon sään kaverina. Pihatammesta ja vaahterasta lenteli lehtiä, kuten syksyllä konsanaan. Muutamia kärhötukia olen joutunut nostamaan pystyyn, mutta kesän uutuushankintani, metallinen istumapaikka köynnöskaarineen on ihme kyllä pysynyt vielä pystyssä. Mies arveli sitä kootessaan, että kun istun penkille ja nojaan, pyllähdän selälleni koko komeuden kera, tossut taivasta kohti vilahtaen. Enpä ole vielä kellahtanut, ja monet päiväkahvit olen jo tuossa istuskellen lurppinut. Muuten olen oikein tyytyväinen tähän hankintaani, vielä kun köynnökset ennättävät ylös asti kiipeillä.

Päivisin olen puuhaillut yhtä jos toista pihalla, iltaisin olemme käyneet mökillä saunomassa. Siinä sivussa on tullut seurattua yleisurheilun EM-kisoja ns. toisella silmällä, samalla olen täytellyt sanaristikoita. Kovin kummoinen ei Suomen menestys näissä kisoissa ole ollut, kelitkin peri suomalaisen sateiset ja koleat. Mutta meikätyttö yrittää vielä nauttia viimeisestä kesälomaviikostaan, satoi tai paistoi!




2 kommenttia:

  1. Onko tuossa ylimmäisessä kuvassa jokin huonekasvi ulkoilemassa? On vaan niin eksoottisen näköinen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katja, siinä keskellä on kermesmarja, jos sitä tarkoitat. Jonkin verran vielä harvinaisempi taitaa olla, mutta on komea ja iso perenna.

      Poista