Kesä

Kesä

Ne kilot

Torstaina, 10.1.2013

Perinteisesti uuden vuoden alusta alkaa minullakin jonkin sorttinen yritys pudottaa kertyneitä liikakiloja. Toista viikkoa olen ollut salaattilinjalla, eikä ihme kyllä pahemmin ole nälkä kurninut suolissa. Kokeilen nyt sitä nopeiden hiilihydraattien vähentämistä, mutta muna-pekonilinjalle en näillä kolesteroliarvoilla uskalla lähteä. 

Liikunta tuppaa jäämään talviaikana ihan liian vähälle. Tänään oli hyvä keli kävellä töihin ja takaisin. Tosin aamulla oli suuri houkutus herätellä isäntä viemään, kun meinasi kiire tulla. Töiden jälkeen paistoin pitkästä aikaa ruoaksi silakkapihvejä keitettyjen pottujen kanssa. Minä jätin nyt potut väliin ja söin pihvini salaatin kera. Maku oli kyllä ihan syötävä. Laitoin päälle viipaleet koskenlaskijaa, muttei se sulanutkaan uunissa ihan odotusten mukaisesti.

Voi kun saisi kesäksi edes muutaman kilon pois, jaksaisi sitten paremmin tehdä pihahommiakin. Tiukassa ne vaan pakkaa olemaan.



15 kommenttia:

  1. Minä kärvistelen täällä hengessä mukana! Eilen en langennut, enkä aio langata nytkään. Söin lounaaksi salaattia ja broilerin rintafilettä. Hyvää oli ja nälkä lähti!

    VastaaPoista
  2. Tsemppiä täältäkin - tiukassa ovat, tiedän kokemuksesta ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempistä, älä tarjoa pullaa tai suklaata!

      Poista
  3. Sinniä vaan...kimpassa ollaan:) ja minusta tuntuu että jo valon lisääntyminen pienentää mahan kellukkaa;)

    VastaaPoista
  4. Tsemppiä tsemppiä! Mukana olen minäkin kilojenpudotustalkoissa. Lasken kaloreita ja yritän pitää ne alle 1500kcal ja olen pikkuhiljaa aloitellut kävelylenkkien tekoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katja,porukallahan me tytöt tästä rantakuntoon sukeudutaan!

      Poista
  5. Mukana ollaan täälläkin. Eilen tuli katsottua Teemalta toinen osa dokumentista, joka käsittelee amerikkalaisten lihavuutta. Aika karmeaa katsottavaa, vetää todella hiljaiseksi, eikä jääkaapille tee hetkeen mieli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuollaisista jutuista saa kyllä lisäpotkua. Minä olen yrittänyt olla hankkimatta houkutuksia jääkaappiin, saavat toisetkin tyytyä vähempiin kaloreihin :)

      Poista
  6. Onnea vaan painonpudotukseen. Minäkin olen ollut vähähiilihydraattisella ruokavaliolla vajaan vuoden verran ja karsinut pois perunan, pastan, riisin ja höttöhiilarit. Lisännyt olen kalan, kanan, kananmunan, lihan, vihannesten, kasvisten ja pähkinöiden osuutta. Seitsemisen kiloa on lähtenyt nälkää näkemättä ja kroppa muutenkin kiinteytynyt. Liikkunut olen aina, mutta se ei yksin ole riittänyt kohdallani, vaan vasta uudella ruokavaliolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa, Kruunuvuokko ja onnittelut onnistumisen johdosta! Olen minäkin joskus saanut jopa kymmenen kiloa pois painosta, mutta mitä vanhemmaksi tulee, sitä tiukemmassa kilot tuntuvat olevan. Mutta omaa hyvinvointia ajatellen on pakko tehdä jotakin. Toisten kokemukset ja onnistumiset tsemppaavat tässä asiassa varmasti :)

      Poista
  7. Voi hyvänen aika, täällähän me sitten kaikki ollaan tälläkin asialla! Jotakin tarttis tehdä, mulla esiharkinta meneillään että alkaisinko korvikekuurin. Hmmph, saa nähdä.
    Kiva, kun visiteerasit blogissani, kyllähän minäkin täällä ramppaan alvariinsa vaikken aina kommentoikaan mutta nyt parannan tapani ja myös lukijaksi liityin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa, Pirkko, onpa mukavaa saada uusi lukija! Kyllä minäkin käyn kurkkimassa monia blogeja, vaikken jälkeä jätä:) Mulla olisi ainakin 20 ylimääräistä kiloa, joiden menetystä en yhtään surisi.

      Poista