Kesä

Kesä

Kevättä kynttelistä

Maanantaina, 4.2.2013

Ja taas ollaan maanantaissa, joten hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Kalenterin lehteä kääntäessä huomasin, että eilen oli kynttilänpäivä. Kevättä kynttelistä, sanoo vanha kansa. Tulisi nyt vaan niitä aurinkoisiakin päiviä. Eilen olin kyllä selvästi kuulevinani talitintin kevätlaulua.

Viikonloppu sujui meikäläiseltä jotenkin vaisusti ja väsyneesti. Pakolliset siivous- ja pyykkihommat tuli tehtyä, eipä juuri muuta. Nivelrikkoinen etusormi vihoitteli ja kipuili sen verran, etten ottanut kutimiakaan esille. Lueskelin vanhoja puutarhalehtiä ja täyttelin sanaristikoita ja sudokuja. Eilen sentään lähdin sen verran liikkeelle, että kävin vanhempiani morjenstamassa.

Pihakuvia tulee selattua koneelta. Olen huomannut, että kesäisten kuvien katseleminen piristää ja tuottaa kovasti iloa. Samalla tulee väkisinkin uusia suunnitelmia mieleen. Ja suunnitteleminen se on mukavaa:)

Katseltavaksi laitan muutaman kuvan pihani köynnöksistä


Tarha-alppikärhö Alpina plena

Kultahumala ja kesätaivas

Viinikärhö Södertälje

Kärhöjen sekamelskaa

18 kommenttia:

  1. Kärhöt ovat upeita. Haaveilen tuollaisesta romanttisesta kaaresta. Laittaisin siihen jotain köynnöstä kasvamaan..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. My life, kauniit kaariportteja on nykyään mukavasti myynnissä ja monenlaisia. Ja aina puutarhasta joku kiva paikka köynnöskaarelle löytyy:)

      Poista
  2. Olen huomannut saman piristävän vaikutuksen. Talvella puutarhakirjat on ihan pELASTUS! Ihanaa kun tulee kevät!

    VastaaPoista
  3. Onpa kaunis valkoinen kärhö, taas uusi hankinta minun pitkääkin pidempään listaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Between, se on kyllä tosi nätti, ja menestyy oikein hyvin:)

      Poista
  4. Viime viikolla selvästi huomasi,että alkaa linnuilla olla kevättä jo rinnoissa,sillä aikamoista sirkutuskonserttia oli kävelylenkeillä kuultavissa :)

    Kyllä nuo kärhöt vaan on niin komeita,vielä,kun itse saisi ne joskus menestymään...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katja, tästä se sirkutus vaan yltyy kevättä kohti:) Kyllä kärhöt menestyy varmasti sullakin, usko pois!

      Poista
  5. Olen hulluna kärhöihin ja se on ehdoton köynnössuosikkini. Hyvin olet saanut kärhösi menestymään ja kukoistamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pikkuhiljaa olen lisännyt kärhöjä, kun olen huomannut, että ihan hyvin ne pärjäävät:)

      Poista
  6. Minä joka kerta kuviasi katsellessani ihmettelen, miten IHMEESSÄ saat nuo kärhösi menestymään tuolla tavalla. Ehkä pitäisi pyytää omaan pihaan ihan kädestä pitäen näyttämään sen sopivan istutustavan :) Ei onnistu kaikilta, vaikka kuinka yrittäisit sanoa, että helppoa on. Niin, toisaalta näyttää olevan toisille.

    Kiva lukea sun kuulumisiasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Perho Kerttunen, olipas mukava, kun poikkesit tänne! Jos näillä minun taidoillani onnistuu kärhöjä kasvattamaan, niin kyllä varmasti ne teilläkin kasvavat. Ei siinä mitään hokkuspokkus temppuja kyllä tarvita:) Ensimmäiset kärhöt istutin kaikkien sääntöjen mukaisesti, mutta viime vuosina olen vähän hutaistenkin niitä laitellut, enkä ole niin syväänkään niitä jaksanut kaivaa:)

      Poista
  7. Suloisia kärhöjä sinulla.Mikä on niiden hyvinvoinnin salaisuus?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Irene, kiitos kommentistasi! Ei kärhöjen kanssa mitään valtakunnan salaisuuksia ole: hyvä multa kalkkilisäyksellä, joskus hevosenkakkaa sekaan, ei täysin paahteinen paikka, juurenniskan ympärille lekasoraa ja juurelle varjostavaa aluskasvia. Niin ja lannoitusta ja kastelua alkukesällä. Siinäpä ne tärkeimmät:)

      Poista
  8. Hurjan paljon anteeksi, olin kiireessä sekoittanut haasten ja tunnustuksen. Nyt asia on korjattu. Vain minä kykenen moisiin mokiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä hämminkiä, ei sitä enää itsekään muista, mitä on kenellekin tarjonnut:)

      Poista
  9. Mun Talven Taikaa-blogissa ois tarjolla sinulle pieni haasteentynkä...:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Tiina, täytyypä käydä kurkkaamassa:)

      Poista