Kevät

Kevät

Yökiitäjä

Sunnuntaina, 24.11.2013

Hiukan kohmeisin sormin tässä kirjottaa näpyttelen blogipäivitystä. Kävin nimittäin juuri virittelemässä ulos loputkin jouluvalot. Keväällä valoja irrotellessa kesäsäilöön olen olevinaan aina niin fiksu ja käärin valojohdot säntillisesti kiepille, että ne on kätevä taas laitella seuraavana jouluna. Vaan aina ne menevät varastossa itsekseen solmuun, niin että niitä saa irrotella ja oikoa hyvän tovin.

Viime yönä ja vielä tänään päivällä olen nukkunut pois univelkaa, jota tuli perjantaina. Meillä oli ammattiosaston pikkujouluruokailu Jyväskylässä ravintola Martinassa. Paikka oli ennestään vieras minulle, mutta voin suositella lämpimästi: ruoka oli aivan erinomaisen tasokasta ja hyvää. Lähtiessä olin muka päättänyt, että minkäänlaisille jatkoille en kyllä lähde. Vaan toisin kävi.

Pieni, mutta sitäkin innokkaampi porukka sai minut ylipuhuttua (eikä siihen kyllä paljoa tarvinnut) mukaansa. Jyväshovin kautta matka vei Londoniin katsomaan Ressua ja Jussia. Väkeä oli kuin pipoa ja meininki melkoinen. Kyyti tuli sitten aamuyöllä noutamaan väsyneet juhlijat. Ja minä kun olen sellainen tapaus, etten saa nukutuksi, jos valvon liian myöhään. Mutta hauskaa oli ja nyt on univelatkin kuitattu:)




9 kommenttia:

  1. No, vaihtelu virkistää tai sitten ei ;O) Voi se väsyttääkin.., riippuu vähän. Mulla olisi pikkujoulut vasta joulukuun puolivälissä, mutta aion jättää ne väliin tänä vuonna.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä niin! Tässä iässä se itse lähteminen on kaikkein vaikeinta, minä viihdyn kotona mieluiten. Mutta hyvä oli taas välillä käydä katsomassa, mistä ei jää paitsi, vaikkei baareissa kävisikään:)

      Poista
  2. Sinulla on päässyt jo joulu käyniin. On jouluvalot ja pikkujoulutkin on vietetty! Minulla on vielä kummatkin hoitamatta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tässä pikkuhiljaa pitäisi päästä joulutunnelmiin, joulu tulee aina liian vauhdilla:) Yleensä laittelen jouluvalot adventtina, mutta nyt olin malttamaton ja olin asialla jo viikkoa ennen.

      Poista
    2. Ps. Söhläsin eilen kännykän kanssa ja taisin onnistua lähettämään sinulle tyhjän sähköpostin, kun kävin lukemassa kännystä sähköpostit :)

      Poista
  3. Minulla on vielä pihavalot laittamatta. Toivottavasti saan ilman suurempia ongelmia ne viritettyä paikalleen. Mikähän siinä muuten on, että aina nuo viritykset tulee tehtyä viime tingassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvinhän vielä ennättää! Minä olin nyt vähän hätähousu, kun jo virittelin valot.

      Poista
  4. Ei minusta ole yhtään liian aikaista pihavaloja viritellä. Näin pimeänä vuodenaikana kaikki ylimääräinen valo on tervetullutta. Minä en sammuta niitä edes yöksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei meilläkään sammuteta yöksi, päivän ajaksi joskus kirkkaalla kelillä:) Kun ei ole muita pihavaloja, niin jouluvalot valaisevat mukavasti.

      Poista